Hitler som klassisk skolert musikkteoretiker er ikke så kjent, men det er flere sider ved denne mannen.
Det er kort sagt lett å henge seg opp i menneskers negative sider.
Malingen. Bildene hans.
Disse talentløse flekkeriene.
De jævla forpulte makkverkene.
Man kunne jo like godt tatt bilde av fyren mens han dreit!
Nedenfra!
Hahaha!
Hm.
Hitler forsøker å Skape noe med grunnlag av seg selv som innvandrer til Tyskland, fra et jødebefengt Østerike-Ungarn og en ødelagt Davidstjerne innenfor hans gamle koselige hjem.
Med det engelske grunnlaget Big Ben og det tyske grunnlaget Titanic.
Og Elisabeth Nietzsche som beundret objekt.
Det er ikke mye å bygge på, venner.
Men Adolf fikk det til.
Slik jeg har tenkt å "bygge" videre på nå.
Han ser for seg Wagner som et forbilde. Den gigantiske Ringen.
Det burde jo være utgangspunkt for noe?
Kanskje til og med andre hadde tenkt den samme tanken?
Ja!
Strauss hadde gjort nettopp det.
Han ser Bach, Mozart i sammenheng og lager Die Frau Ohne Schatten som avslutning på en trilogi som dermed fullendes med dette verket fra 1919, som igjen betyr NN, Nein Nein Nein for Kjøtt-tilhengere.
Elisabeth som usynliggjort var den eneste løsningen ettersom hun ikke vedkjente seg sin rolle som Morder. Kanskje, dette er bare en teori.
De to andre verkene er Juleoriatoriet og Tryllefløyten, og Tryllefløyten går fint inn i sammenhengen, til og med sammen med Big Ben.
Problemet er at kun Big Ben blir stående igjen som noe "Virkelig".
Det andre problemet er Juleoriatoriet.
Dels fordi Jesus er fraværende.
Og dels fordi Jøder er tilstedeværende.
Fra begge de to synsvinklene er dermed Grunnlaget borte.
Og er du enig i de to forutsetningene er du en engelsk nazist på linje med Yok On.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar